قبولی صددرصد در کنکور با دستور قرآنی و دعا نویسی
نوشته شده توسط : کنکور

قبولی صد در صد در کنکور با دستور قرآنی و دعا نویسی

احتمالا حداقل در اینترنت خبرهای جالبی از خرافات رایج در بین عده‌ای برخورد کرده‌اید. بد نیست یکی از آنها را بخوانید:

قبولی صددرصد در کنکور با دستور قرآنی و دعا نویسی»!

این، تیتر یک آگهی کنکور است. شاید برایتان جالب باشد که متن این آگهی را بخوانید:
«بسمه‌تعالی تاکنون همه کسانی که این برنامه را از ما دریافت کرده‌اند، تک‌تک آنها بدون استثناء در کنکور و برای دانشگاه دولتی قبول شدند، به جز یک شهرستانی که برای شهرستان قبول شد، بقیه همگی برای تهران قبول شدند.
جهت تهیه این برنامه می‌توانید مبلغ ۷۰ هزار تومان به شماره حساب … واریز‌کنید تا دستور قرآنی و دعا توسط شیخ … به آدرس شما ارسال گردد.»
خرافه‌های دینی در حال گسترش است. ابداع کنندگان خرافه‌ها اغلب شیادانی هستند که به دنبال کسب سود از این روش‌اند اما ترویج آنها را افراد ناآگاه و سطحی به عهده می‌گیرند.
درست است که اولیا الهی و آنان که در مدار شریعت به مدارج و مراحل عالیه رسیده‌اند، اگر بتواند در برخی از مسائل و قوانین فیزیکی دخل و تصرف کنند، دور از پذیرش نیست و کشف و کرامات مردان خدا پیوسته مورد توجه بوده‌است، اما انعکاس و ترویج اینگونه امور تا جایی صواب است که به وجهه عقل‌گرایی اسلام لطمه وارد نکند. به ویژه در شرایطی که اقبال غرب به اسلام هر روز در حال افزایش است، انتصاب امور غیرعقلانی و ترویج آن در سطوح گسترده قطعاً به این اقبال لطمه خواهد زد.
هر چند که به طور کلی میان کشف و کرامات مردان خدا با خرافه‌ها و موهومات تفاوت ماهوی هست و این تفاوت از همان ابتدای نیت آغاز می‌شود و تا مراحل پایانی آن، کاملاً قابل درک است.
خرافه‌های دینی قدرت برانگیزانندگی بسیار بالایی دارند. این قدرت، نشان دهنده ناآگاهی همگانی از اصول اسلامی است. یک خرافه دینی حتی می‌تواند منجر به یک آشوب شود و اگر به موقع کنترل نشود، مشکلات بزرگتری را ایجاد کند. این مسائل نشان می‌دهد که عالمان دینی و رسانه‌های کشورمان باید دست در دست هم به سوی پاک کردن ساحت دین از گزاره‌های خرافی و غیرعقلانی، گام بردارند تا بیش از این زمینه‌های ضد تبلیغی برای اسلام در جهان عقل گرای امروز فراهم نشود.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران


 





:: بازدید از این مطلب : 1826
|
امتیاز مطلب : 788
|
تعداد امتیازدهندگان : 295
|
مجموع امتیاز : 295
تاریخ انتشار : 10 مهر 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: